Stuart Voskamp's racecarriere begint in 1997, wanneer Arend Voskamp z'n toen 14 jarige zoon onverwacht had ingeschreven voor de brommerraces.

Meteen was Stuart enthousiast en pakte in z'n eerste halve seizoen een 9e plaats, en het jaar erop werd hij Nederlands Kampioen in de automatenklasse, op een snelle Puch Maxi van het Westland Racing team. Het jaar erop werd hij ingelijfd in het DeeCee jeugdteam, waar hij naast Jan Huberts en Wilco Zeelenberg ook werkte met o.a. Barry Veneman, Gerrit Duister en Mar & Raymond Schouten. In 2002 beleefde Stuart een topjaar door vice-kampioen in het ONK 250cc te worden voor het DeeCee jeugdteam, die helaas besloten om daarna te stoppen met racen. Ook teamgenoot Raymond Schouten werd vice-kampioen (in de 125cc).

In 2003 wachtte een nieuwe uitdaging en dit was het begin van een jarenlange, lastige en uiterst leerzame periode in Stuart's carriere. Met zijn eigen raceteam en met verschillende motormerken heeft hij deelgenomen aan de supersport 600 en superbike wedstrijden, met wisselend succes, maar altijd met veel enthousiasme! Tijdens deze jaren bleek dat Stuart naast zijn rij-kwaliteiten ook een uiterst bekwame monteur was, en vooral het vinden van een goede race-setup achtte hij van groot belang.

In 2007 behaald hij veel publiciteit en goede resultaten op de fonkelnieuwe Ducati 1098S in het Dutch Superbike, en ook het eigen raceteam heeft de zaken keurig op de rit. Seizoen 2008 zou het jaar van de waarheid moeten worden op de snelle Ducati, maar na een paar wedstrijden staat Stuart aan de kant, veroorzaakt door de economische crisis, een laffe inbraak en de spreekwoordelijke betrouwbaarheid van de Ducati. Gelukkig wordt hij liefdevol opgevangen in het Staphorster Duntep Racing team, waar hij 2 seizoenen de CBR600RR bemand, en een aantal wedstrijden op de 1000cc Fireblade. Als vervanger van Joan Veijer rijdt hij weer voor de podiumplaatsen en dat was (te) lang geleden! Stuart stuurt de Duntep Honda in totaal 3 keer naar het podium, en het is duidelijk dat de inmiddels 26 jarige Stuart beschikt over een super-racetalent, maar (zoals elke topsporter) een goede begeleiding nodig heeft!

En die komt er; In 2011 vallen -volkomen onverwacht- alle puzzelstukjes in elkaar en Stuart mag zich na een bloedstollend spannend raceseizoen laten kronen als Nederlands Kampioen SuperSport 600cc!

Het dreamteam bestaande uit een tuner, serieuze monteurs, telemetrie en vering specialisten en Stuart vinden elkaar in 2011 in het Verolme Graficom Racing team. Stuart rijdt een topjaar, strijdt elke wedstrijd voor het podium en pakt vooral in het eerste gedeelte van het seizoen veel punten. Met de Suzuki GSXR 600 perfect aangepast aan Stuart's rijstijl is hij een geduchte tegenstander in een veld van heel veel snelle Yamaha's. Vooral in rechtstreekse duels laat Stuart zich zien door strakke uitrem-acties!

De grote slag van 2011 wordt geslagen in Oschersleben; in de eerste week van juli vallen hier de mussen van het dak, maar in 2011 staat het weekend in het teken van kou en regen. Stuart heeft nog 0-kilometers gereden in de regen, maar pakt in totaal 40 punten met 2 keer een 2e plaats. De rest van de titelkandidaten morssen hier enorm met puntern, waardoor Stuart in augustus op Spa de titel al binnenhaald, met nog twee wedstrijden te gaan.

Dolgelukkig en zeer voldaan komt Stuart als kampioen weer terug in Den Haag, waar hij inmiddels woont. Stuart wil nog maar 1 ding en dat is een overwinning op Assen, die hij met de Suzuki nog niet heeft gemaakt. Tijdens de Race of the Champions gaat Stuart rondenlang aan de leiding, raakt in de slotfase van de wedstijd een achterblijver, en moet liggend in het gras toezien dat het bij-na gelukt was, maar dat het verschil tussen hero en zero slechts een achterblijver groot is....

 

2012

Geheel onverwacht stopt het Verolme Graficom Racing, waardoor Stuart en z'n teamgenoot Peter Schalken met lege handen komen te staan. Vanaf dat moment speelt John Schut (de persoonlijk manager van Stuart in 2007-2008) een prominente rol in de samenwerking van Stuart met z'n nieuwe team, het jonge en ambitieuze Konvi Racing uit Staphorst.

Hiermee gaat een aantal dromen van Stuart in vervulling; hij mag z'n titel gaan verdedigen, heeft een WK supersport start en kan weer beschikken over het dreamteam, die allemaal meegaan naar Konvi Racing.

Dat betekend dat Marc Hoegee, Bart Kolmans, Elibert Sievers en Robin Duyzers en het Konvi Racing team er alles aan doen om 2012 weer tot een succes te maken!!