Race Of Champions 23 sep:
mooie racedag, echter 0 punten
door Mark, 23 sep 2007
Wat een schitterende racedag! We
schrijven bijna oktober 2007, en het weer op de Drenthse hei was
formidabel. Windstil, geen dreiging van regen en een constante 22
graden zorgden voor een perfect verlopen racedag. Alhoewel
perfect....
Foto's zijn
hier te zien (pdf)
Volledige uitslag van de
wedstrijd
prima start voor Stuart
Trainingen
De trainingen verliepen zonder al te veel problemen. Omdat 2007 een
leerjaar is op de 1098S werd er weer druk ge-experimenteerd met
settings en banden. Dit weekend kon Stuart beschikken over een
speciale compound van de Dunlop slicks. Er was echter niet genoeg
tijd om de vering aan deze band af te stellen. Hierdoor was de
trainingstijd een beetje tegenvallend. In de tweede sessie ging het
iets beter, maar echt tevreden van Stuart niet; met een tijd van
1:45,7 moest Stuart vanaf plek 21 de wedstrijd aanvangen.
Volledige uitslag training (met dank aan Racesport.nl)
Ducati Club Race?
Pitbox 3 was dit weekend ons terrein tijdens de Race of the
Champions. Naast ons de andere deelnemers op Italiaans geweld, het
team Fabricon-MCT die voor deze gelegenheid drie gastrijders hadden
naast de regulier rijder, Ghisbert van Ginhoven. Tijdens de
trainingen was het een drukte van belang en als men op het geluid
afging vanuit box 3 en 4 had dit weekend meer weg van de Ducati
Clubrace dan een ONK....
's Avonds was het erg gezellig en er werd door de beide Ducati teams
getoost op de goede afloop.
Wedstrijddag: Eigenraam-Peugeot goes
Ducati!!
Dit jaar heeft onze chef catering Arend al heel wat mensen mogen
ontvangen, maar zo'n grote groep mensen hebben we nog niet gehad in
2007. Naast de 'vaste kliek' aan fans en sponsors was de pitbox
rijkelijk gevuld met vooral Westlanders; een groot aantal werknemers
van sponsor
Eigenraam-Peugeot uit Naaldwijk waren deze zondag onze gast. Het
bleek een leerzame dag voor de meesten, en via de race-connecties
die Arend in de jaren heeft opgebouwd, kon hij onze gasten op
plekken loodsen waar niemand is toegestaan, bijvoorbeeld in de toren
van Race Control. Uiteraard kregen de gasten inzicht in onze
werkwijze, de pitbox was voor idereen open en er waren ook veel
gasten te zien in de pitsstraat, wat oogluikend werd toegelaten door
de pit-marschalls. Op ons verzoek werd de pitbox vervolgens compleet
afgesloten zodat het team hun werk kon doen.
Alle gasten enorm
bedankt voor de goede medewerking hiervoor!!
Zo'n laatste race heeft altijd een
speciaal karakter, want er zijn veel
nationaliteiten in te vinden. Dus iedereen genoot van het grote
raceaanbod, totdat het klapstuk van de dag kwam; de Dutch Superbike.
Hierin ook gastrijders uit het buitenland, en Stuart had er veel zin
in! Dat liet hij ook meteen zien, met een beregoeie start kwam
Stuart al na 1 ronde op plek 17 door. Hiermee vormde hij een goede
basis voor het behalen van punten, die alleen worden vergeven aan de
eerste 15 deelnemers.
Helaas zagen we het tempo langzaam achteruitgaan, totdat Stuart
halfverwege de strijd moest staken door olielekkage en binnenkwam
met een defecte oliedruksensor. Das enorm balen!
Helaas liet de techniek van de
overigens perfect lopende Ducati ons weer in de steek; in deze tak
van sport kunnen kleine onderdelen het flink verpesten en deze
sensor kan en mag normaal niet stuk gaan. Omdat het geen artikel is
wat aan slijtage onderhevig is, zit het al vanaf dag 1 op de motor
en dat deze sensor juist NU er de brui aan geeft is erg jammer en
uiteraard voor de rijder 'een pain in the ass' want hiermee kan hij
niet laten zien wat er nog in petto was.
Alle genodigen bedankt, jullie hebben
er voor het team een onvergetelijke dag van gemaakt! Graag tot een
volgende keer, dan zal dan in 2008 zijn, waarin we weer deelnemen
aan het ONK op de Ducati 1098S.
-back-